среда, 22 апреля 2020 г.

Середа. 22.04. 2020р.
Доброго ранку,шановні батьки ті любі діточки!   Гарного Вам настрою на весь день!
 Пригадайте з дітками наші "Ранкові зустрічі", як цікаво нам було вранці усім разом вітатись різними мовами  і цікаво вести бесіди. Отже спробуемо і зараз-українською,російською,англійською,німецькою,італійською, та ін.-

 Починаемо свій день з веселої зарядочки! Дивимось відеоролік ,слухаемо музику і вперед!-
https://youtu.be/QuqQcy6DsGE -(перший крок веселого дня)
                                      Комплекс фізичних вправ на цей тиждень-
    1. В.-Біг , біг як змійка, ходьба(побігайте по кімнатам і в коридорі)-1-2 хв.;
    2. І.П.-руки на поясі , ноги разом-повороти голови вліво-вправо-6-8 р.;
    3. І.П.-руки внизу, почергове підняття рук до гори і донизу-6-8р.;
    4. І.П.-ноги на ширині плеч,нахили тулуба вперед-і.п.-6-8р.;
    5. І.П.-ноги на ширині плеч, 1-2-нахили тулуба влево,3-4-вправо-6-8р.;
    6. І.П.-стоя рівно, присідання, 1-3-присест,руки вперед-6-7р.;
    7-біг, ходьба; дихальні вправи: руки посторонах-вдох,руки донизу-видих-1-2 хв.
                                                                 МОЛОДЦІ!
 Другим шагом нашого дня будуть-ранкові водні і закалювальні  процедури. Дитина сама знае і може правильно користуватись індивідуальними засобами гігіени,справно і добре добирати необхідні засоби умивання і чищення зубів, але ж правильність  контролюете Ви. Розчисати волосся, зібрати в пучок або косу можна навчитись вдома дуже ловко. Хлопці також слідкують за зовнішнім виглядом і можуть устраняти небрежності як у себе так і у близьких(бути уважними незавадить) -
 Шановні батьки, зараз прохолодно, але ж загартовування можна робити весь рік це-гімнастика при откритій фрамузі, умивання і обливання ніг прохолодною водою, сквозні провітрювання кожні півтори години, прогулянки на свіжому повітрі два рази на день,сонічні ванни також.                                                       Але ж пам,ятаемо завжди головне правило-

  Не треба кутати дитину,тіло повинно дихати; щоб зігритись треба завсім небагато-пограти в рухливу гру де можна пригати,побігати,перескокувати,кувиркатись,лазати і ін.От залюбки пораджу Вам нагадати діткам таки шгри-" Великі ноги йшли по дорозі, а маленьки...", "Перестрибни", "Курочка і горошинка","Скачи,біжи,лежи,пригай!"

 Під час прийому їжи звертаемо
 увагу начистоту місця,столу,посуду, рук; правильно тримаемо столові прибори, їмо все і безшумно. Пригадуемо прислів,я-"Коли я їм я глухий та німий"))
 Дітки можуть допомогти Вам роблячи багато домашніх справ.таких як-обробити і помити свої іграшки,протерти пил зі шкафов і полиць, скласти певні речі, і ще багато іншого.  Навчайте-час е.Бути самостійними і прилежними.
 Під час прогулянок не забувайте відмічати стан погоди-вітряно,сонячно, дощ або град,сильний або слабкий(зовсім нема)вітер(вітерець),туман чи роса-все помічайте і робіть відміточки в Домашньому календарі погоди.Поки гуляете пригадайте разом за якими ознаками Весни ми розуміемо її прихід і настання-
 Пограйте в гру "Яка Весна?"(зробіть ускладнення-складайте довгі речення, напр.-Весною зеленіе все навкруги,ніби Весна розлила зелену фарбу"..)

 Шановні батьки,Ви довіряете дитині виніс смиття до смиттевого контейнера? Зверніть увагу дитини на смітники в нашому місті-з.явилось багато таких в які ми можемо покласти "незвичайний" мусор-пластиковий(спитайте,чому його треба класти окремо, тому що таке смиття дуже довго розкладаеться в грунті, більше ста років, дуже шкідливий). Вправа-"Сотировка смиття"(тут ми прервіряемо знання дітей про природне і неприродне смиття, а також вміння поділяти речі на -скляні.дерев,яні,пластикові,залізні,тканини, папір і д.)
 Прогулюясь по вулицім села чи міста обов.язково зупиниться і нагадайте дитині, що зараз найкрасивіша пора року-ВЕСНА,місяць-Квітень.Пора стрімкого наступу Весни, стрімко виростають листочки,на прибраних газонах зеленіе трава і квітнуть квіти-нарциси,тюльпани,кульбаби,конвалії,морозник,іриси та ін.Квітне багато дерев і кущів-яблуня,груша,бузок,смородина. Починае квітнути Каштан-яка краса! А птахи?!Чи зменшало їх, чи може збільшало?! Звичайно ж особово вранці вже деже чутніїх ранкови співи-хлопочуть.веселі,схвильовані.
 Зараз особово збуджені горобці-справжні бійки роблять самці-виборюють місце для гріздечка і почнуть майструвати собі домівочки.
 А білі лелеки вже давно тут,вдома; гордо походжають на луках і мілководних озерах,здобуваючи  собі їжу. Ще трохи і вони посідають в своїх незграбних гніздах висіджувати маленьких лелеченят

 Вчора ми з вами трохи зазирнули в мистецтво українських художників. Давайте зараз ще помилуемось їх справжніми  витворами художества- 

М. Пимоненко і його картини-"Жнива", "Жнива на Україні"
 

Т.Голембівська- "Свято урожаю", "Українські куманці"-

С.Волобуева "Тане сніг", "Букет"-

Е.Міронова- "Весняна праця", "Журавель та журавка", "Тане сніг"-


К.Білокур -"Сніданок", "Весняний сад""-

П.Левченко - "Святковий стіл", "Водяний млин"-
І.Сколоздра -  "Жнива"-

С.Світославський  - "Вітряк", "Весною"-

 Прошу подивитись коротенький відеоролик про чудову українську художницю К. Білокур
 "Картини К.Білокур"- https://youtu.be/AcU_9lRZXBw
Вправа "Вгадай і назови"-(дорослий описуе картину, а дитина відгадуе і називае автора і назву картини).
 Всадочку ми часто граемо в словесні ігри, разом усі в колі або сидічі на килимі...От і ви присядьте та повпражняйтесь- 
 Вправа "Добери слівце" (пражняння в підборі прикметників до імеників,розвиваемо уяву,фантазію,мислення-називаемо предмет і дитина добавляе прикметник) - хліб-теплий,варенички-смачні,глечик-глиняний,килим-барвистий,рушник-вишиваний,сопілка-дерев,яна, хустка-тепла ...)



 Нагадайте своїм діткам  українську народну гру,вона в них найулюбленіша-"Подоляночка";
спробуйте пограти, дитина сама Вам заспівае, лише спробуйте (встаньте один біля одного,або в коло і хтось в середині) -
                - "Десь тут була Подоляночка, десь тут була молодесенька,
                    Тут вона-сіла,тут вона-впала, до землі припала,
                    Сім днів не вмивалась,бо води не мала.
                    Ой встань,ой встань, Подоляночка, ой встань,ой встань молодесенька.
                    Вмий свое личко,личко біленьке,личко молоденьке,
                    Біжи до Дунаю,бери дівку с краю..."
(дитина вибирае когось і вони танцюють).

 Заняття   Розвиток мовлення    Тема "За роботою майстра впізнають"
Подивіться,будьласка невелике відео.та чи впізнаете Ви хто такий цей майстер...-
 Убагатьох людей е професії-такі справи які вони дуже добре можуть робити.Того хто гарно і добре працюе називають-Майстром своеї справи". Пригадаемо,як в народі кажуть...(діло майстра величае).Сьогодні ми згадаемо ціх майстрів і поміркуемо,чому їх так називають(майстрами).

 Вправа "Кому що потрібно для роботи?"(глина-гончару, голка-вишивальниці, ножиці-витинальниці, тканина-швії, деревина-резб.яру,фарби-художнику...)
 Вправа "Назви дію"- голкою-шиють;-ножицями-ріжуть;-глиною-ліплять,виготовляють; лозою-плетуть; фарбою-малюють...)
 Пропоную переглянути відеоролік "Українські народні майстри" -https://youtu.be/1-DckKoM65I
 Всі майстри з гордістю розказують про свою працю-Вправа "Хто,що робить?"- Що робить гончар?-(ліпить); Що робить тесляр?-витесуе; ...столяр-(столяруе);...художник-(малюе);...вишивальниця-(вишивае);... різб,яр-вирізуе;... швачка-(шие);...т.д.

 Кожна професія мае свої навички, вміння, правила роботи, інструменти, машини;роздивіться ілюстрацію та поміркуйте.що це за майстер і що йому потрібно для роботи та як він працюе?
                                                                 "Майстер за роботою"
Нехай дитина подумае-яким майстром вона б хотіла бути?
 Вправа "Склади речення за сюжетною картиною"- "Коли я виросту,то хочу стати...вишивальницею, ін.;(...столярем,писанкаркою,швіею,(нехай дитина поясне,чому саме цім майстром?)
 Пригадаемо.що в народі кажуть- "Землю сонце прикрашае, а людину праця"
                                                           "Роботящі руки гори вертуть"
                                                           "Честь і слава невтомним рукам"
 Вправа "Що про себе розповість цей предмет?" (дитина обирае предмет на картиці і розповідае про нього)-план опису предмета- Що це таке? З чого зроблений? Для чого призначений? Кому потрібний?
 Вправа "Скажи навпаки"(швидкий-повільний,трудящій-ледачий,працьовитий-лінивий,
світлий-темний,один-багато,сумувати-радіти,працювати-відпочивати. і .т.д.)
    
   Заняття    Малювання          Тема: "Малі майстри-художники "Теремка"
(матеріали,які нам знадобляться-білий альбомний аркуш,трафарет                    куманця,фарби,пензлик,серветка,вода)
Прошу Вас переглянути відеоролік- "Куманець"- https://youtu.be/BRymSquDA_k
 Розпитайте дитину,що вона побачила,які знайомі і незнайомі вироби помітила?Там були справжні вироби Українського мистетсва-глечики,миски,куманці,макитри,маслянки,чарки та ін, дитячі іграшки-баранці,коники,свинки,свістульки,колокольчики,скарбнички та ін.Усі вироби частіше всього розписані,тобто розмальовані фарбами,але ж той розпис різниться. В Україні е історичні міста,в яких зародилось мистецтво свого колоритного розпису, це такі,як-Петріківка,Косів,Опошня.

                       Давайте роздивимось і пригадаемо (деякі з нього) посуд нашої країни-
Сьогодні ми побуваемо у музеї народно-ужиткового мистецтва України  Полтавської області, в місті Опішня. Саме в цьому місті виготовляють і розписують майстри вироби з глини.
Відео- "Опошня, Полтавська область, Фестиваль-2019р."- https://youtu.be/KIUPW0f1BTY
           Роздивіться елементи різного розпису-опішнянський,косівський,петріківський.

                                                 Елементи опішнянского розпису
 



                                                      Елементи петриківського розпису


                                                Елементи косовського розпису

Подивимось зараз  на картину К.Білокур "Куманці"-
 Український посуд,як вид історичного мистецтва з.являеться в виробах усіх майстрів-художників,гончарів,вишивальниць і витинальниць,плетинкарів,столярів, чеканщіків-майже усіх видів народної творчості. 


 Ви роздивились разом з дитиною усі вироби і тепер нехай дитина розповість про той, який дужче запам,ятався-баранець, тарілка. або ще щось. В розповіді треба назвати виріб декоративно-прикладного мистецтва, регіон виготовлення,матеріал,елементи візерунку
 Е багато різних країн і в них своя історія і мистецтво. Підведіть дитину до того,що українське ужитне мистецтво дуже особисте і історичне. Ми нащадки наших предків дуже пишаемось і бережно ставимось до пам,яток мистецтва. Нам завжди цікаво пізнати і доторкнутись до нього.

 Трохо розімнить долоньки і пальчики та починайте роботу.(Ви можете дати шаблон куманця кольоровий, алеж пам,ятайте,що певний колір відноситься до певного розпису,будьте уважні.
 Пригадайте,як самостійно можна утворити ту ці іншу фарбу?-оранжеву...,синю,бурякову...(при змішуванні кольорів)
                                            -Добре пальчики приготували,трафорет собі обрали.
                                            -Фарби,колір підібрали.візерунок підібрали.
                                            - До роботи всі стали!
          Бажаю Вам успіхів.   Розмальовуемо Куманець. Будьте справжніми патріотами. 
                                                 Усі роботи будуть на виставці в нашій групі.

 Заняття   Математика     Тема: " Прямий, звортній порядок.Частини доби.                          Багатокутники . Склад числа від "2"-"7"
 Знов прийшов у гості до нас веселий Карлсон,
 Карлсон почав готувати вечерю і зрозумів,що непам,ятае що зараз-вечір чі ранок... Що потрібно готувати-вечерю або сніданок... Допоможіть йому згадати частини доби-
                                  (дітина розказуе, що треба робити вранці,вдень,ввечрі і вночі)

А от і Чомусик,сьогодняшній друг Карлсона.,зовсім заплутався в ціфрах, чому вони сплутались і як розплутати незнае.
 Вправа "Допоможи Чомусику"(рахуемо ціфри від 1 до 10 та обратно)https://youtu.be/-pLxb48Z9Rw

Вправа "Веселі ціфри"( дитина показуе ціфри-"сусідки" -яка "сусідка" у "2"; яка "сусідка" у "6"і т. д.; потім показуе -яка стоїть перед "4", після "5" і т.д.; яка ціфра стоіть між "3" і "5", яка між "8" і "10", між "6" і "8" і т.д.))

Тепер розкажемо Карлсону і Чомусику як утворюються ціфри- "2"  і  "3"

Вправа "Познач ціфрою" (Дайте дитині картки з різними зображеннями тварин або посуду, картки з ціфрами; потрібно порахувати скільки їх і позначити ціфрою)
Розкажемо Чомусику,як утворюються ціфри : "4" і "5"-



тепер розкажемо про ціфри: "6" , "7", та "8"-


Фізхвилинка з Карлсоном-"Пальці вперед, весело-весело"
                                               Лікті зігнули, спини прогнули,
                                               Груди розправили, ноги розставили
                                               Кнопку натиснули, і полетіли вперед!

 Вправа "Виклади намистинки"(дати дитині намистинки або горошинки,квасольки - за бажанням викласти ціфру. повторити 2-3 рази).

Вправа "Многокутники" (дитина називае геометричні фігури і знаходить серед інших многокутники; чім відрізніються чотирикутники,трикутники від многокутника?, чому його так називають?)- https://www.thinglink.com/user/877458836015808514 (шановні батьки по цій ссилке Ви можете знайти чудові ігри та вправи для дітей;в тестовій формі дитина буде відгадувати та грати)

Вправа "З яких фігур ці дерева?" -


Погліньте ролік про геометричну фігури- https://youtu.be/f9mt5NudSTc

 Пропоную ввечері поргати в імітаційно-рухливу гру- "Де ми були ми не скажемо, а що робили покажемо"(тут ми закріплюемо знання про різні професії,вправляемо за допомогою рухів в демонстрації відомих професій,виховуемо повагу до людей різних професій,інтерес до гри)-один з вас запитуе в іншого-"Де ви були і що робили?,дитина або Ви зайшовши в кімнату зі словами-"Де я був я не скажу, а що робив покажу" і показуе-імітуе дії того чи іншого майстра(гончара,портного, чи ін.)

                              Бажаю усім Вам спокійної ночі та приемних снів.  Добраніч.
                                                     М. Луговенко "Тиха українська ніч"

Комментариев нет:

Отправить комментарий