Вівторок 21.04. 2020р.
Тема тижня : "Я-маленький українець"
Доброго ранку, шановні батьки та любі дітки! Доброго Вам настрою!
Шановні батьки, ми продовжуемо пояснювати нашим діткам про те, що хлопці відрізняються від дівчат - вони люди з різними вушками, підборіддям,щічками,носиками,різні за статтю (стоячи перед дзеркалом нехай дитина роздивитья це).Дівчата стрункіщі,ніжніші,миліші, а хлопці-поважніші,сильніші,та крепчіш. Підводити до того,що інщі люди,дівчата тощо інакше оцінюють події і навички;вчимо брати до уваги іх інтереси і потреби та у разі необхідності підтримувати їх точку зору(таку уж ми... цікаві). Треба поважати один одного обов.язково незвертаючи на стать, кількість років,красу, та ін.
Подивимось у віконечно і пригадаемо-яка пора року в нас, який місяць(який був і буде...)?
Вправа "Чим різні Березень і Травень?"(в березні-холодно, сніг,бурульки, голі ліси,поля,гола земля,нема комах,не повернулись птахи з теплих країв, та ін, а в травні-все навпаки-вжн все зелено,повно комах,птахві,тепле повітря, все навкруги квітне, ін.). Зробимо певні відмітки в Домашньому календарі погоди(хто ще не зробив такий-робіть!-як у садочку;дитина розкаже)
Тема тижня : "Я-маленький українець"
Доброго ранку, шановні батьки та любі дітки! Доброго Вам настрою!
Почнемо свій день з ранкової гімнастики. Роздивляемось комплекс впра, відкриваемо штори, включаемо улюблену музику або мультфільм і разом з героями мультфільму "Хоки-покі" робимо вправи!- https://youtu.be/kZUTrLqDJVQ
Комплекс фізичних вправ на цей тиждень-
1. В.-Біг , біг як змійка, ходьба(побігайте по кімнатам і в коридорі)-1-2 хв.;
2. І.П.-руки на поясі , ноги разом-повороти голови вліво-вправо-6-8 р.;
3. І.П.-руки внизу, почергове підняття рук до гори і донизу-6-8р.;
4. І.П.-ноги на ширині плеч,нахили тулуба вперед-і.п.-6-8р.;
5. І.П.-ноги на ширині плеч, 1-2-нахили тулуба влево,3-4-вправо-6-8р.;
6. І.П.-стоя рівно, присідання, 1-3-присест,руки вперед-6-7р.;
7-біг,ходьба; дихальні вправи: рукипосторонах-вдох,руки донизу-видох-1-хв.. Тут дітки залюбки пограють в такі вправи з "султанчиками"-вони дуже добре розвивають дихання носа і горла.
Якщо е бажання можна трохи пограти в чудові ігри-"Естафета"(ви можете почерзі підкидувати один одному м,яч, або шарик,щось м,яке а потім щось інше; але ж бистро,чия команда переможе...); "Сбій кеглю"(городки); "Через ров"(перескокування через широку смугу). Обов,язково грайте вдома в малорухливі ігри-дитині потрібно рухатись.
Переходимо до ранкових процедур-самостійно діточки йдуть до ванної кімнати і починають "боротьбу"з мікробами,бактеріями (пам,ятаемо про засоби лічної гігіени-рушник,зубна щітка); чистимо вушка,миемо личко,висморкуемось та ін.Також пістригуемо ногті, це запорука чистоти в усьому.
Шановні батьки, ми продовжуемо пояснювати нашим діткам про те, що хлопці відрізняються від дівчат - вони люди з різними вушками, підборіддям,щічками,носиками,різні за статтю (стоячи перед дзеркалом нехай дитина роздивитья це).Дівчата стрункіщі,ніжніші,миліші, а хлопці-поважніші,сильніші,та крепчіш. Підводити до того,що інщі люди,дівчата тощо інакше оцінюють події і навички;вчимо брати до уваги іх інтереси і потреби та у разі необхідності підтримувати їх точку зору(таку уж ми... цікаві). Треба поважати один одного обов.язково незвертаючи на стать, кількість років,красу, та ін.
Подивимось у віконечно і пригадаемо-яка пора року в нас, який місяць(який був і буде...)?
Вправа "Чим різні Березень і Травень?"(в березні-холодно, сніг,бурульки, голі ліси,поля,гола земля,нема комах,не повернулись птахи з теплих країв, та ін, а в травні-все навпаки-вжн все зелено,повно комах,птахві,тепле повітря, все навкруги квітне, ін.). Зробимо певні відмітки в Домашньому календарі погоди(хто ще не зробив такий-робіть!-як у садочку;дитина розкаже)
Дивимось на позначки-помічники і малюемо у віконечках( ви вже зробили календарний лист на Квітень? Пригадаемо-скільки в Квітні днів? тижнів?вихідних? Малюемо маленькими позначками,так щоб усі вмістились. І пригадаемо послідовність всіх місяців року-...
Шанвні, зараз самий час розповісти дитині про кругообіг води в природі-тали води зі снігу,льоду(особово з холодних країн, потрапляють в усі водойми і води становиться в них набагато більше і починаеться повноводдя, нерідки подтоплення в лісах, селищах людей. Дяким тваринам бувае зовсім нелегкою особово тим хто боїться води(хто це?-білки,зайці, хом,яки та ін.).https://youtu.be/qu6UR5MfnX8
Ми розкажемо диткам про ті водойми, в яких люди самостійно розводять рибу, молюсків,мідій,це-ставки, мині-озера, Спеціалисти такого труда знають і можуть розводити і вирощувати таким засобом рибу нашої екосистеми. Це-лящ, сом, судак,карп,та ін.Чому люди так роблять? Тому(пояснимо дитині), що нажаль природа наших природніх водоймів вереживае нелегкі часи-виведеннь риби заважае забруднення води грязними стоками проізводств,неправильне ведення деяких господарств та ін.Треба донести до дітей правило,що в річки,моря, озера неможна вибрасувати анічого, інакше це все дуже шкодить життю тварин і підводним мешканцям. Подивіться відеогру-https://youtu.be/qu6UR5MfnX8
Вправа "Природне і неприродне смиття"(пригадаемо,чого неможна бросати мімо смитника?)
Заняття Соціум+ лепка Тема "Люби і знай свій рідний край"
(матеріали-солоне тісто, стеки...дощечка. серветка)
Поговорими про наш рідний край,про традиції українського народу.
- Здавна наш народ славився своею гостинністю та ввічливість, недарма говорять-"Гість у дім- радість в нім". гра "Ввічливі жести"(пропонуемо за допомоги жестів, рухами,та мімікою показати ті фрази, які ви скажете, свою вічливість та чемність. Напр.-"Ласкаво просимо,заходьте!"(уклін, розведення рук у сторони, посмішка, і т.д.)
Пригадаемо, а як зустрічали гостей? Звичайно ж з хлібом і сіллю на вишитому рушнику,
"Хліб, як сонце-каже мати,
Хліб. як сонце,каже тато,
Хліб, як сонце-кажуть люди,
Хліб, як сонце-завжди буде
Хліб це-святиня нашого народу. Роздивіться ці картини М. Пімоненка "Жнива в України", "Жниця"
(давайте війдемо у картину і відчуемо.що там діеться...)
Вправа "Оживлення картини"(пояснюемо дитині,що багато праці дуже тяжкої вложено в вирощування хлібу,тому неможна бавитись,грати,його треба шанувати).Для того,щоб на стіл попав духмяний,пухнастий хліб треба внести в нього багато зусиль.Багато людей працюе при вирощуванні хліба. Запитаемо-Як зветься професія люди яка працюе на тракторі?А як називаться ті, що вирощують зерно?(тракторист, землероби, хлібороби)
-А як вдавнину випікали хлібчик, де, в чому?(в кожній хаті стояла піч, на ній варили їжу, нею обігривали дім).В нарді кажуть-"Хліб дае нам життя". Треба їсти його непоспішаючи і николи ним не гратись.
Прийшов час трохи пограти і пригадати віршик- "Я печу-печу-печу. дітям всім по калачу
Зверху маком притрушу,в піч гарчу псаджу
Випікайтесь калачі у натопленій печі!"
Розглянемо вироби з пшенички-хліб, пампушки, бублики, печіво,булочки. ін....-
(пригадайте, який довгий шлях проходить хліб від зернини до хлібини...)
Дайте дитині заготовлений шматочок тіста(солоного) і почніть виліплювати свій виріб(пампушки, хлібчики, а бо забажаете). Пригадуемо прийоми ліплення- З чого будемо ліпити?що треба робити, щоб виріб став кругленьким? як з,еднаемо кінці?
На Україні господині завжди супроводжували свою роботу задушевною піснею. щоб легше працювалось і складніше все виходило.
Українці з вдячністю говорили і говорять про хліб; згадаемо приказки і прислів,я-
-Без солі і без хлібу нема обіду;
- Хліб на стлі-велика радість людям;
- Хліб і вода-здорова їда;
- Хліб усьому голова".
Наприкінці поставте дитині такі питання-
- Які традиції існують на Україні? ; -Хто вирощуе хліб? ; -Які вироби з хліба знаеш?; -Як треба повидитись з хлібом?
Разом з дитиною подивіться відеоролік в якому сучасна українська співачка Олеся Заяць співае про Україну- "Це- моя Україна"- https://youtu.be/QQcDtMGBwOw
Ви певно помітили яка щедра і багата наша земля, українці. З любов,ю до рідної землі вони можуть так співати. Знов запитайте у дитини:- Які почуття виникають при слуханні ціеї пісні?
Щоб хотіли побажати українцям і один одному?
У садочку ми часто граемо в ігри "словесні", тому зараз пропоную пограти в таку гру-"Добре словце"(будемо вирішувати проблемні ситуації, будемо добирати прикметники до іменників,
розвивати фантазію,уяву,мислення; і знадобиться нам м,яч або цікава іграшка невелика)
Ви кидаете один одному м.ячик називая будь який хлібний виріб(сушка,булка,куліч,...),а інший проговорюе, який він тот виріб. Напр.-хліб-запашний,варенички-смачні,горшик-глиняний,рушник-вишиваний,сопілка-дерев,яна,килим-різнокольоровий,...
Любимо ми з дітками и весело пограти де можна побігати і попригати. Зараз Ви пограйте в українську гру -"Печу хлібчик"(зазвичай гра проводиться з ведучим і в парах, но ви пограйте трохи інакше(ви в одній кімнаті, а дитина якомога далі від Вас; на Ваші слова-"Печу! Печу ,хлібчик!"дитина питае-"А випечеш? Ви-"Випечу!? дитина-"А втечеш?" Ви-"Побачу" і от аж бігом втікати!Якщо втече-добре,ні-"пече хлібчик..."
В кожній родині е посуд,зовсім різний-повсякденний, святковий,пам.ятний,дорогий і цінний. Е посуд, який виготовлен власними або чиїмось руками...Ви виставляете його тільки на свята, або кожен день.Він може визивати дивні запахи, нагадувати приемні відчуття. А от які відчуття з, являються коли бачимо український посуд?-куманці і глечики,горшіки і миски,... Що за майстри стволили цей посуд?
Ввечері варто позайматись з дитиною в гру-"Весняні квіточки"( пригадати назви весняних квітів, з,еднати недостаючі частини та назвати квітку)
Спокійної ночі та добрих снів всім.
Комментариев нет:
Отправить комментарий