четверг, 14 мая 2020 г.

П,ятниця 15.05. 2020р.
Доброго ранку і доброго дня,шановні батьки та діти!  Весняного вім настрою!


          ПРИВІТ!  Як настрій?!
Починаемо наш день з веселої зарядки-
Робимо фізичні вправи при відкритій фрамузі,босоніж, та легко вдягнутими-
                       Фізкультурний комплекс називаеться: "Ціркова вистава":
1. Ходьба стартова,з високим підняттям колен- "лошадки",на носках- "песики";
2. І. п.руки донизу,ноги разом-підняття рук через сторони               
   догори-оплеск-6-8р.;                                                                   
 3.І.п.ноги разом навприсідки руки вперед, імітуемо
   підкидання кілець-"жонглери"-6-7р.;                             
 4.І.п.сидючи навприсядки,ноги розставлені-підйом, руки                     догори- "силачі"6-
 5.І.п.сидячи ноги "калачиком" руки зігнуті в ліктях-
  під,ем підйом-оплески руками вліво-вправо-вверх-6-8р.
6.І.п.сидічи ноги "калачиком",руки донизу-
  піднятись-повороти тулуба вліво-вправо-"мавпочки"6-8р.;
 7.І.п.стоячи на четвереньках,1-спина
 прогнута,2-спина вигнута-" кішка"6-7р.;
 8.І.п. ноги врозь напивприсядки,руки на колінах,почергове підняття ніг всторони-6-8р.;
                                     
                                          9.І.п. ноги разом,руки зігнуті в                                                         ліктях-підскоки кругсебе на місці-                                                                            "собачка"-10-15р.;
                                
                                          10.Спокійна ходьба,біг на місті,                                                            дихальні вправи-                                                                                    https://youtu.be/R1vZIi3CB0I,


 вправи  для очей- "Сонячний денек"- https://youtu.be/vJ43IAIkTjY

Нагадайти діткам про обов,язкові ранкові культурно-гігіенічні процедури ,де дитина самостійно робить всі заходи гігіени свого тіла,ротової порожнини та лиця.Користуеться своїми індивідуальними засобами-щітка,рушничок,розчіска. Робимо,як завжди закаліваючі процедури-прохолодною водою вмиваемось,споліскуемо руки а потім і ноги,робимо багато справ при відкритій фрамузі. А ще цікаві засоби від доктора-

Вчора ми згадували про побутові прилади,які нам допомагають в домашньому господарстві,ми говорили про їх сучасність та легкість в експлуотації,а також про те,що дуже часто наші дітки заради допомоги нам-батькам користуються їми,та чи пам,ятають вони та ми про велику загрозу здоров,ю та життю...Тому кожного дня ,завжди нагадуйте їм про обережність в користування ціми "помічниками".

  Ми часто з юмором відносимось до тих справ,які виконують наші діти. Вони своїми маленькими рученятами часто роблять великі справи,які нам дуже необхідні. Запропонуйте їм зробити тільки ті справи,в яких непотрібно використовувати електроприлади. Дитина може6протерти пил на поверхнях,підвіконні,щиткою зібрати сміття,полити квіти та поддони в горшиках,скласти речі. Включіть веселу музику і до праці!
  Справжня "Сміхотерапія"!                          .    Перегляньте цікавий відеоролік,як дві дівчинки наводять лад в своїй кімнаті без участі електроприборів-  https://youtu.be/_wRSzMkM5Rw                                             


Щоб все було здорово та ни чого не забути треба розпланувати свій день це допоможе і Вам и Вашим діткам цікаво провести свій день.Так в допомозі буде-"Режим дня",він буде кожного дня з дитиною коли прийде пора йти до школи.Вільний час та час для добрих справ,відпочинок ігри та прогулянки -все в ньому-






Зробіть поміточки в "Домашньому календарі погоди" Привчайте дитину помічати стан погоди-сонячна погода,дощова,вітряна,туман,град,пильова буря,прохолодно чі жарко;знати і робити потрібні помітки у вигляді схеми(сонечко,крапелька,тучка,блискавка і т.д.)

Під час прогулянок,запитуйте у дитини про погоду, зміни в навколишньому; дитина мае помічати під час спостережень за повітрям та його станом, якістю,температурою.Навчаемо самостійно робити висновки зі своїх спостережень та виявляйте чи проявляють діти зацікавленість ціми спостереженнями впродовж дня...Проаналізувати словник дітей відповідно до заняять і спостережень.

Поки відпочиваете на лавочці в сквері поспостерігайте  за небом та облаками, та послухайте разом улюблену пісеньку з мультика"Трям,здравствуй!"-https://youtu.be/Poz90vm-S2c Роздивіться разом і пофантазуйте-на що схожі облака?


 Травень урочисто вітають салюти громів і вмивають теплі зливи дощів. Азвідки беруться тучі та блискавка?перегляньте відео "Звідки беруться дощ і облака?"-https://youtu.be/InX_57Ova6A
а "З відки береться молнія?"- https://youtu.be/4ETBqUK9j2w



Коли прйде час для відпочинку присядьте з дитиною та прочитайте вірш П.Грабовського "Калинонька"-









Занятие    Природа                  Тема: "Заключна бесіда про Весну"


Чудова пора року-Весна! Поспілкуйтесь з дітками про те чім відрізняеться вона від інших пор року,за ми любимо її,як починаеться вона і коли та як заі коли закінчуеться, що особового в ній? Пригадайте весняні загадки- https://youtu.be/td_GtoZ2VEY

Вправа: "Пори року"(дитина називае всі пори року та їх прикмети)- https://youtu.be/R-SNu__l5h4


Вправа: "Місяці року"-https://youtu.be/YsXia522h_s
 Травень чарівна пора року,перехід температури змінюеться від -2-5 до 15-25 градусів тепла,нагріваеються-повітря,вода,земля і все-все починае пробуджуватись,оживати і розквітае.


Вправа: "Первоцвіти"(дитина називае перші квіта початку весни)
Зкожним днем сонце підіймаеться вишче,на галявинах стае більше світла-розквітають первоцвіти а в лісі дерева одягаються в зелені"штани",прокидаються дикі тварини та комахи,з теплих країв злітаються до дому перелітні птахи.
Вправа: "Приказки про весну(дитина пригадуе і називае ті приказки які знае)-https://youtu.be/-4NKJR96JRM


Вправа: "Птахи"(дитина називае зиміючих та перелітних птахів)
І от вже птахи починають робити собі гнізда та висіджувати пташенят. Ми чуемо щодня госні співи багатьох птиць.
Вправа: "З чого зроблено гніздечко?"(дитина називае матеріали з яких птпхи роблять собі гніздечки)


 Пробуджуеться все навкруги,все живе і радуе всїх своїм життям!

Люди починають займатись обробкою землі-виїзджають в поля,сади,огороди-готують землю до посівів та посадки дерев,кущів,квіиів и розсади рослин.Працівники сіл та прості люди що працюють на землі готують спеціальний транспорт на якому оброблятимуть землю(перегляньте відеоролік-https://youtu.be/8S-M9AmP-8k)
Люди готують садовий та огородний інвентар.
Вправа: "Сільскогосподарський транспорт"(дитина називае транспорт на якому працюють в полі,саду в огородах)









Люди готують.купують ,ремонтують знаряддя праці. Починаеться робота в садах і огородах.
Вправа:"Знаряддя праці"(дитина називае те чім працюють в саду,огороді,квітнику)

Починаеться велика робота в полях,садах,огородах і біля домов в квітниках. Готуеться грунт до посадки і посіву рослин.Люди обкопують дерева,обрізають сухе гілля та роблять красиву крону дерев; перекопують грядки та висаджують овочеві рослини; готують насіння та розсаду квітів і також висаджують в грунт.



Перегляньте відеоролік-"Кому що потрібно для роботи?" і пограйте в гру- https://youtu.be/f1kAl0UE168

Вправа: "В саду. В огороді"(дитина називае все що росте в саду та в огороді)














В народі кажуть-"Один день рік годуе". Як ми розуміемо ці слова? Що можна зробити на полі,в саду чи в огороді за один день?
Чи можна пишатись людьми що працюють на землі?




                         КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ :

 «Вміння бачити прекрасне робить людину і дитину добрішою, мудрішою, духовно багатою». В.О.Сухомлинський


         В.О. Сухомлинський стверджував: «навчання і виховання в жодному разі не повинні починатися за партою…За партою дитина не розкривається перед  Вами …Інтенсивна розумова праця відбувається тоді ,коли дитина опиняється віч-на-віч із синіми лісовими сутінками ,зі струмочком , що жебонить у балці , з метеликом ,що пурхає над квіткою , внутрішній духовний світ маленької дитини відкривається тоді, коли дитина напружує розумові зусилля для того , щоб пояснити незрозуміле явище природи ».
    Василь Олександрович Сухомлинський відзначав, що для гармонійного розвитку дитини потрібно використовувати все, що дає природа . День за днем він водив дітей на лоно природи : в сад , у поле, на берег річки, щоб діти відчули різноманітність звуків, запахів , кольорів . Тут ,біля першоджерел знань, він терпляче вчив їх дивуватися, милуватися природою, вчив передавати у слові красу і різноманітність навколишнього світу, проникати в його таємниці. В.О.Сухомлинський прагнув прищепити дітям новий погляд на звичайне, навчити їх бачити навколишню красу, пробудити в них захоплення таємницями, викликати бажання стати допитливими дослідниками, а отже і мислителями. Уроки серед природи В.О.Сухомлинський назвав «мандрівками до джерела живої думки». Він робив усе, щоб перетворити години навчальних занять передусім на уроки мислення. Під його керівництвом діти розмірковували над причинами і наслідками, вчилися помічати суттєві зв’язки у явищах, робили свої перші відкриття.
   « Людина була і завжди залишається дитям природи, – писав В.О. Сухомлинський, – і те, що споріднює її з природою, має використовуватися для її залучення до багатств духовної культури. Світ , що оточує людину, – це передусім світ природи з безмежним багатством явищ, із невичерпною красою. Тут у природі, – вічне джерело дитячого розуму ».
    Мислення серед наочних образів природи – обов’язків етап успішному розумового розвитку дитини. Якщо дитина в ранньому дитинстві не пройде школи мислення, їй буде не під силу навчання, не відкривається радість самостійної творчої праці. Ось чому, вважав В.О.Сухомлинський, перші уроки мислення доцільно проводити не в приміщенні, а серед живої природи. « Йдіть у поле, в парк, – закликав він вихователів, – пийте з джерел думки, і ця жива вода зробить Ваших вихованців мудрими дослідниками, допитливими людьми, поетами ».
  Основна мета уроків мислення серед природи – навчити дітей думати. « Досягнути цього, – вважав В.О.Сухомлинський, – можна тільки навчивши їх спостерігати, дивуватися, радіти пізнанню, перетворювати думку на слово, творити казку ». В.О.Сухомлинський писав: « Я ставив за мету: закарбувати в свідомості дітей яскраві картинки дійсності, досягнути того, щоб процес мислення відбувався на основі живих, образних уявлень…»
   Уроки мислення серед природи – ефективний засіб розвитку мовлення дітей. Під час мандрівок на природу значно збагачується словниковий запас дітей, вони вчаться описувати звуки і барви навколишнього світу. На лоні природи образ, емоція, думка і слово сполучаються в органічній єдності, що реалізується у формі дитячої творчості, зокрема у казці.
    « Слово, творчість, – на думку В.О.Сухомлинського, – найдоступніша для дітей форма творчого самовираження ». Проте цієї діяльності потрібно вчити. На уроках, серед природи педагог ненав’язливо, але послідовно навчав своїх вихованців складати казки.
    Спілкуючись із природою, діти не тільки вчаться пізнавати світ, мислити, вони вчаться розуміти прекрасне. Збагачується духовний світ дитини, її почуття, облагороджується її душа.
« Прогулянки дітей у ліс, на луки, річку, колгоспне поле – це не розвага, – пише В.О.Сухомлинський, – це справжні уроки, під час яких дитина пізнає світ, вчиться мислити, розуміти і усвідомлювати складні різноманітні її явища, доцільність законів її розвитку».
   В.О.Сухомлинський вважав, що вміння бачити прекрасне робить людину і дитину добрішою, мудрішою, духовно багатою. Отже, спілкування з природою сприятливо позначається на навчально-виховному процесі, тому що книга природи – це колиска дитини. Справді, чим більше відкриттів зробила маленька дитина, тим глибше пережила вона радість мислення, тим ширше коло питань постає перед нею: чому, як, що це таке? І тоді активізуються духовні сили, що спрямовані на пізнання, знаходження відповіді. Поступово бажання спостерігати й думати стає потребою дитини: вона все хоче випробувати сама, перевірити на власному досвіді.
   Відчуття і розуміння краси природи вважається важливою передумовою багатогранної активної діяльності, що облагоджує людину. Ні в чому  не доводиться бути таким терплячим, як у вихованні у дітей відчуття краси. В.О.Сухомлинський радив привести дітей на луг і сказати їм: « Подивіться, як гарно!» Почути від них стверджуючу відповідь ще не означає, що їх захопила краса. В.О.Сухомлинський підкреслює, що інколи доводиться довго чекати, коли раптом за сприятливого збігу обставин якогось дня, в якусь мить серце дитини сповниться щастям… Чекати цієї миті, вірити, що вона настане, підготувати її – ось завдання й обов’язок педагога. Виховання почуттів – найважче в роботі вихователя.
    Сама природа не виховує. Залишивши дитину саму, наодинці з природою, можна сподіватися, що дитина під впливом природи стане розумною, морально прекрасною. На виховання дитини буде впливати тільки активна взаємодія з природою.
     Особливе значення має виховання засобами природи в ранньому дитинстві, коли душа дитини є надзвичайно вразливою, чутливою, ніжною. Перші уроки розвитку духовної культури потрібно проводити не в чотирьох стінах, не перед дошкою, а серед не вичерпного багатства природи, неповторної її краси. Такі уроки допоможуть виховати у дітей любов до природи, захоплення красою і гармонією, дбайливе ставлення до неї. За допомогою яскравих прикладів В.О.Сухомлинський демонструє, як у дітей виникають благородні почуття, коли вони спостерігають за життям малих пташенят в гнізді, доглядають молодняк на колгоспній фермі, вирощують квіти і плодові дерева, закладають сади, виноградники, доглядають столітні дуби.
     Отже, у вихованні духовного благородства краса природи відіграє значну роль: виховує здатність дитини відчувати, сприймати тонкощі, відтінки речей, явищ. Природа – джерело добра, її краса позитивно впливає на духовний світ. Під впливом природи юне серце облагоджується найвищою людською красою, добром, правдою, людяністю, співчуттям, непримиренністю до зла.


                                             Спокійної ночі і добрих снів. Надобраніч

Комментариев нет:

Отправить комментарий